Skip to main content


Siri Latihan "GRAMMAR"  BERMUTU  TINGGI 





Apakah itu   "Siri Super Grammar Practice" ?

Super Grammar Practice merupakan siri latihan "Grammar" (tatabahasa) yang dikarangkan untuk Siri Buku Super Minds Level 1 -6 yang berlandaskan rangka kerja bersama Eropah Rujukan Bahasa asing  yang dikenali sebagai  CEFR (Common European Framework of Reference). Latihan ini sesuai untuk pelajar sekolah rendah yang mengikuti syllabus CEFR di sekolah kerajaan.

"Super Grammar Practice sesuai untuk pelajar sekolah rendah yang mengikuti sistem CEFR sekolah kerajaan. "










"Grammar" - Kelemahan Orang Asia

Satu daripada kelemahan orang Asia dalam Bahasa Inggeris adalah penguasaan grammar (tatabahasa) yang kurang stabil. Sebab utama adalah disebabkan konsep masa (time frame) yang wujud dalam Bahasa Inggeris. Sedangkan dalam bahasa lain, kata kerja---- tidak berubah tidak kira "bila" aksi/ aktiviti itu dijalan, Bahasa Inggeris banyak bergantung kepada perubahan "timeline" dari : present -past - future untuk menyempurnakan maksud ayat. Oleh kerana ini, grammar (tatabahasa) menjadi satu unsur penting dalam penguasaan bahasa yang baik.








Pakar English Terkenal

Panel Penulis yang “terkenal”  satu sebab lagi kenapa buku grammar ini patut digunakan. Di bawah cikgu memperkenalkan kepada orang ramai tentang dua penulis ELT Cambridge yang disanjung tinggi.

Gunter Gernggross seorang penerima PhD dalam bidang pendidikan di University of Graz, Austria. Beliau juga seorang professor Bahasa Inggeris di Pädagogische Akademie. Pada masa yang sama, beliau juga kerap memberi ceramah di pelbagai konferensi antarabangsa.



Beliau merupakan Professor of English di Kolek Perguruan University in Graz, Austria. Beliau banyak berceramah di pelbagai konfererensi antarabangsa. Herbert adalah “Master Practitioner” dalam bidang neurolinguistic programming dan penulis kepada banyak buku teks Cambridge. 
















Visual Yang Menarik
Kebanyakan anak murid tertarik kepada warna dan gambar. Buku ini memang berprinsipkan  Gambar-gambar yang warna-warni berjaya menawan hati kanak-kanak yang kurang berminat.  








PROMOSI   KRISMAS   2018 





Harga Pasaran siri ini adalah di antara RM 60-70. Promosi hebat sekarang telah membawa harga paling rendah ke RM 35.90 apabila kamu memberi satu set , iaitu kesemua level 1-6. Cubalah google mana-mana dan akan kamu percaya apa yang cikgu kata ini. Buku siri ini tidak pernah dijual pada harga lebih rendah daripada RM 50, apatah lagi harga RM 35.90 senaskah. Promosi tamat 30th December 2018.


Harga Terendah - Kami (RM 35.90) 

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Sample Marking Scheme

Bahan Penulisan Bahasa Inggeris Yang Telah Membantu Anak Saya

Tiada cara yang lebih mudah, hanya cara yang lebih effektif dalam Penulisan.  Effective English Writing ditulis untuk membantu meningkat kemahiran penulisan pelajar sekolah rendah tempatan. Penulis telah mengenal pasti perbendaharaan kata yang penting dengan teliti bagi memenuhi keperluan sistem peperiksaan tertentu. Dengan definisi yang jelas dan contoh ayat, pelajar dapat memperlajari penggunaan perkataan-perkataan dan frasa dengan mudah. THEMATIC  VOCAB THEMATIC  VOCAB THEMATIC  VOCAB   Penulis secara strategic memilih golongan kosa kata berfrekuensi tinggi dan yang berkesan supaya dapat skor tinggi dalam penulisan . Kosa kata ini disusun dalam pelbagai tema yang dibentangkan dalam jadual mudah faham besama makna dan contoh ayat. Gap-fill Langkah pertama dalam menguasai perbendaharaan kata adalah memahami makna . Bahagian “Gap-fill” telah direka dengan bijaksana  untuk membantu

UPSR 英文写作救星

UPSR 英文写作救星!